NAMM 2009: AKAI MPK25

Akai MPK 49

Links neben mir auf dem Tisch liegt mein geschundenes, zugeklebtes und sehr geliebtes AKAI MPK49 und freut sich über Familienzuwachs: das MPK 25 ist da!

The MPK25 draws on the design of the popular MPK49, the first keyboard ever to feature genuine MPC pads. It features a 25-key, semi-weighted keyboard with aftertouch, 12 MPC pads, Q-Link controls and MPC technology. Its smaller, more portable size makes the MPK25 the perfect travel companion. Its small footprint can fit in a musician’s lap on the couch or on a plane, enabling them to create tracks whenever inspiration strikes.

The MPK series features Akai Professional-exclusive MPC pads that are pressure and velocity-sensitive to capture every nuance of the user’s creativity. The pads can access four banks of sounds, so performers can have 48 samples at their fingertips with the touch of a button.

The MPK25 offers extensive assignable controls through its Q-Link section. The MPK25 gives players 32 parameters of hands-on control through 12 virtual knobs and four virtual buttons, each of which can access two different banks of assignment via a bank-change control.

Two technologies pioneered in the MPC series and built into the MPK series are MPC Note Repeat and MPC Swing. These note-modifying features can be heard in many of the most popular tracks over the last two decades. MPC Note Repeat automatically plays a rhythmic pattern, such as 16th notes on a hi-hat, for accuracy and speed of entry. MPC Swing is sometimes referred to as „the heart and soul of hip hop“. Users can specify exactly the degree and timing of swing they want to apply for the perfect feel.

The MPK25 has an arpeggiator, which enables performers to develop creative riffs in seconds. The arpeggiator features six different modes and can have its own swing settings independent of the MPC Note Repeat settings.

Because MPK series controllers are USB class compliant, they do not require custom drivers to work with Mac or PC computers and will work with all MIDI recording, sequencing and performance software. The MPK series is perfect for musicians, producers, DJs and VJs.

The MPK25 comes with Ableton Live Lite Akai Edition software, one of the most popular and powerful performance and production programs in the world. Ableton Live Lite enables musicians to spontaneously compose, record, remix, improvise and edit musical ideas in a seamless audio/MIDI environment.

“This new addition to the MPK line takes the expressive, creative capabilities of the MPK49 to new places,” said Gregg Stein, Director of Marketing, Akai Professional. “The MPK25 can go away for the weekend with you and it is easy to integrate into on-stage setups for multi-instrumentalists and drummers.”

The MPK25 keyboard controller with MPC pads will be available from pro audio and musical instrument retailers in Q2 at an MSRP of $399.99 and an estimated street price of $299.99.

Ein Bild findet ihr bei den Pressemitteilungssaugmaschienen von Gearjunkies und ein größeres bei Failed Muso. Ich kann nur sagen: es gibt kein besseres Midikeyboard als das MPK, auch wenn es VERFLUCHT schwer ist. Und ich trage es seit einem halben Jahr durch die Republik.

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6 Antworten auf “NAMM 2009: AKAI MPK25”


  1. 1 Plemo 13. Januar 2009 um 20:26 Uhr

    Sweet! hier ein Bild.
    http://4.bp.blogspot.com/_DllZLLpOPTY/SWzAr96ueuI/AAAAAAAAAVE/iJb_CIJsChw/s400/MPK25.png
    DasDAS,ich hab auch son ding. Sollen wir ne kleine 2er UserGroup aufmachen? Müssen eh nochmal quatschen, wol.

  2. 2 DasDAS 13. Januar 2009 um 20:37 Uhr

    Squeaky squeak! Wo hast du deinen SX150 geholt? Auch über Make oder direkt aus Japan?

  3. 3 Plemo 14. Januar 2009 um 2:59 Uhr

    ach du socke. ich meine doch den akakakai mpk49 :) maaaaan.

  4. 4 DasDAS 14. Januar 2009 um 3:21 Uhr

    Ach so – da war ich laaaaaangsaaaaam!

  5. 5 lawpz 22. Juni 2009 um 14:09 Uhr

    hmmm! ich hab einen bug gefunden, when es zur externen clock gesynced is reagieren die potis nicht mehr akkurat! hat zwar eigentlich nichts miteinander zu tun ist trotzdem sehr strange. im internen modus funktionieren sie wunderbar, aber zur externen clock springen sie.. habs mit mehreren rechnern/sequencern ausprobiert, einfach strange…

  1. 1 Die Leiden des Firewire-Audio oder wie ich zum Mac konvertierte « DIGITAL AUDIO SERVICE Pingback am 07. Februar 2009 um 21:02 Uhr
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